September 2003

1, måndag. Ojoj, första dagen med alla studenter. Datorsalen strulade, långsamt som bara den. Jag och Christian felsökte på kvällen, fick ordning på en del, det blev bättre.

2, tisdag. Dagen från helvetet. Hann med att fixa journalisternas ljuddator, fixa slask-inlogg och undervisa lite i Peak. Herrejisses! Folk ringer som tokar från alla ställen och ska ha hjälp med de mest bisarra saker. En hade en CD-brännare som spottade ur sig ljud-cd som gick för långsamt! Vad sjutton gör man åt det, liksom, på 20mils håll?? Jaja, ingen hjärtinfarkt än. Var hos optikern och får nya linser imorgon.

3, onsdag. En något lugnare dag. Fortfarande strul med datorsalarna. Jag fixade mailman på servern.

4, torsdag. Mer strul. Byggmötet drog ut på tiden, mailman fungerade inte! Jag fick pilla som en tok. Alldeles försent, typ 15:45 kom jag iväg från Lund, upp till Helsingborg och vidare till Stockholm. Vi kom fram vid halv tolv på kvällen.

5, fredag. En skön dag på Ingarö. Vi gjorde inte ett vettigt handtag bara gled runt lite och hade det mysigt. Surströmming till lunch, mums! På kvällen var grannarna över på mat.

Lena och Lotta dricker Irish Coffee

6, lördag. En dag inne i stan. Vi kom till Björn vid 11, sen gick vi till söderhallarna och åt lunch. Därefter letade Björn och jag en gata medans Lotta sprang i affärer. Vid 15 gick vi till "mondo65", Staffan. Det var kul att träffa honom "IRL". Framåt kvällning drig vi alla till Björnström där vi åt en pizza. 20 skjutsade jag Lotta till Kvarnen där hon skulle träffa FN:are. Jag åkte tillbaka till Björnström. Vi var inte hemma förrän 2 på natten!

Mondo65(Staffan) och Lotta

Martin och Maria

7, söndag. Framåt eftermiddagen styrde vi kosan mot Sölvesborg, vi körde E22:an ner vilket var jobbigt pga många vägarbeten. Vi var framme i Sölvesborg vid halv 10 på kvällen.

8, måndag. Till jobbet! Vi kom dit strax innan 9, jag hjälpte Elsbeth med datorn i 109, sen åkte vi till Malmö och packade ur sakerna ur bilen.

9, tisdag. Idag föddes Sunket IF på HatTrick! På jobbet ortsatte fipplet med datorsalarna. Nu börjar det bli stressigt. Hemma vid 20:30.

10, onsdag. Jag fortsätter pilla med datorsalen på kvällarna och gör småpyssel om dagarna. På eftermiddagen kommer budet om att utrikesminister Anna Lindh har överfallits av en knivman på NK i Stockholm. Otäckt. På kvällen har vi 99mac-pub på Zorbas. En välbesökt tillställning, vi är 15 personer!

11, torsdag. Minnet av WTC är kvar, nu lägger man till mordet på Anna Lindh då hon dör tidigt på morgonen av skadorna efter överfallet. Dagen fortsätter ändå som vanligt, även om radio och TV är fullt av minnesstunder och prat om framtiden. På kvällen repar jag med Trelleborgarna inför tysklandsresan nästa vecka.

12, fredag. Jag gör en kort visit till jobbet varefter jag åker till Sölvesborg där jag hoppar in i farsans bil. Vi åker till Smålandsstenar och köper däck. Bissarrt nog är kunden efter oss från Bollnäs! På kvällen byter jag till de nya 16"-fälgarna.

13, lördag. Lotta och Saga kommer med tåget vid 15-tiden. Innan dess har jag tvättat bilen och tagit lite kort på djurparken. På kvällen har vi kräft- och surströmmingsskiva. Mormor och jag äter surströmming, de andra kräftor. Efter maten blir det mycket EMU- och världsdiskussioner.

14, söndag. Vi släpar oss upp och äter frukost. Med mina föräldrar åker jag och röstar i EMU-frågan vid 10-tiden. Vi tar lite fler bilder på djuren i parken. På eftermiddagen åker vi till Malmö och jag åker sen tillbaka till Lund för att fortsätta med att försöka fixa datorsalarna. På kvällen valvaka.

15, måndag. Oscar och Daniel tittar förbi och vi äter lunch. Vi tar en titt på hattrick. En ny server anländer för att avlasta den första. Mängder av problem hittas naturligtvis. Dokumentation är _inte_ Apples starka sida. Jag åker från jobbet 00:10...*gäsp*

16, tisdag. Jag hinner med en genomgång på journalistutbildningen, snabbt som sjutton och Peak som jag inte kan så mycket om. Styrelsemöte på eftermiddagen, Bernt hälsar på, han ville ha en skiva. Oscar glömde en bok igår och kom förbi. Jag var hemma runt 18, ovanligt tidigt... Apple hade produktsläpp på förmiddagen. Ingen QuickTime-ström blev av. Jag vet inte riktigt varför.

17, onsdag. Inget särskilt. På aftonen så har jag handledning på BIB051-kursen. 1, säger en, person dyker upp. Kul som sjutton. På kvällen packas det inför resan till Schelma med Trelleborgsmusikkår dagen efter.

18, torsdag. Båten avgår 08:00. Vi hämtar upp "dirren" i Limhamn och drar till Trelleborg så vi är där 7:20. Färjan kommer fram vid 14-tiden. På båten äts och drick det en del. Vi kommer i bra form. Ett flak "biir" (öl) kommer med. På bussen ner dricker vi upp flaket och ger oss på starkare saker såsom groggar. Vi kommer fram vid 21-tiden och får då en smörgås och lite mer öl. Vid det här laget är vi i god form. Vi kommer till förläggningen och det blir party inne hos Peter S och mig. Jörgen gör sina fina imitationer av Siegfried Naumann. Ett litet missöde blir det dock när vi ska öppna en vinflarra. Ingen korkskruv innebär att vi trycker ner korken. Det fina övertrycket gör att vi sprejar ner en vägg med rödvin. Starkt jobbat! Vi kommer i säng vid 1-tiden.

Glada miner på båten

Glada miner i bussen

ojojoj

Framme!

Snyggt värre!

Gott med lite skaffning! och biiiir!

Nämen! Är det inte Siegfried Naumann som har tittat in på en liten fest?

19, fredag. Lite svårt att komma upp men man mår ändå rätt OK. Efter frukost övar vi i 3 timmar i en stensal där det blir fruktansvärt starkt. Efter repet åker vi in till Kulturhaus Aktivist och får lunch. En otäck soppa som man helst avstår men lite mat måste man ju ha. Peter upptäcker att mackorna är utmärkta övningsplattor. Vi dricker mer öl! Efter denna kulinariska fadäs slirar vi neråt byn och parkerar på en restaurang. Vi dricker mer öl (vad annars) och inväntar avmarsch. Efter en kortare marsch till tältet börjar vi rodda för sittande konsert. Efter en kort konsert i tältet går bussen till förläggningen där vi tar igen oss och förbereder kvällens begivenheter. Vårt gäng sätter sig på en restaurang och pratar strunt hela kvällen. 23:30 går bussen tillbaka, jag går och lägger mig nästan omedelbart.

Gott om öl bakom tältet!

Öuoå!

På restaurangen på kvällen.

20, lördag. Idag var det lätt att komma upp. Efter en stärkande frukost drar vi ner till stan för en konsert någon gång efter 10. Efter konserten har vi paus fram till 17-tiden när vi gör en konsert till. Under denna tid sitter vi i tältet och dricker öl! Lunch tar vi på en restaurang i stan, vi orkar inte med Kulturhaus-maten. 18 går bussen till förläggningen och 20 tillbaka till stan. Vi intar samma restaurang som igår och äter och dricker gott. Vi avslutar med 2-3 Irish Coffe och blir bra i gasen. I bussen hem vid 12-tiden på natten är vi riktigt på topp eftersom vi lyckats kuta in i tältet och köpa med oss öl! När vi kommer till förläggningen så står vi och pratar lite strunt. Dirren ger upp för kvällen men vi andra dras med i en fest med den danska orkestern. Vi super rätt bra ända fram till 4-tiden på morgonen. Det slutar med att vi groggar Finlandia Lime blandat med sportdryck. Urrrk.

Tältet

Tjeckiska drillflickor. Orkestern var fruktansvärd. De spelade otäckt starkt och hade en flöjtsektion som var ofattbar. En gubbe, en blind gubbe och 2 tjejer i koma.

Så här bodde vi.

Mycket fina vinfläckar...35Ojrå kostade det... Väggen ska vara vit, egentligen. Fina blå fläckar blev det.

21, söndag. Idag är det liiiiite struligt att komma upp. Frukosten hoppas över. Vi måste packa för att åka hem och bussen ska gå ner till stan där vi ska ha en marsch vid 10-tiden. Efter en marsch med starka bäckar (hehe) hamnar vi i tältet där vi ska ha sittande konsert. Vi hoppar det utan spelar lite marscher så jag fortsätter spela bäckar. Vi kastar in grejjorna i lastbilen (inklusive 2 fina DDR-stolar, hehe). Det är svårt att få ner pilsner men lite måste ju ner. Karsten är och köper en hel back med öl till resan vilket river ner stora ovationer. Nu hinner vi inget annat än att äta lunch på Aktivist. Ujuj. Eisbein mit Klöße und Sauerkraut. Ingen höjdare alls! Bussresan hem går via Zwickau (Robert-Schumann Stadt, där vi släpper av en kille som ska till London) till Rostock. Där får vi sitta en timme på ett sunkigt café tills vi får komma på båten. Väl där blir det lite mer mat och lite Jäger. I säng kommer vi rätt tidigt, runt 00:30.

Mer tält.

Tysk porrskådis?

Klöße! Hungrig, någon?

Vacker omgivning.

Peters nya tatuering. Inte gjord i Tyskland dock. Hans band.

Finservisen framtagen på caféet.

22, måndag. Båten anländer Trelleborg 06:15. Niklas hämtar upp oss. Dagen spenderas i lugn mak...

23, tisdag. Det visar sig att jag fått en duktig förkylning. Jag har feber och en otäck hosta. Dagen spenderas i sängen. Lottas föräldrar kommer på besök, inte mycket jag kan tillföra. Jag håller mig undan.

24, onsdag. Lika illa som igår. Nu tillstöter dessutom ryggvärk efter att ha varit sängliggande i nästan 2 dygn.

25, torsdag. Jag lever! Tro´t eller ej. Febern har gett med sig. Nu kommer en elak hosta och en värkande rygg att hålla mig ur spel ett par dagar till. Krafter har man ju inte så det stör heller. Lottas föräldrar åker igen. Lotta missade jobbet i Helsingborg så jag fick skjutsa henne dit.

26, fredag. Sakta blir jag bättre. Inget orkar man ta sig för dock.

27, lördag. Lite bättre idag med. Dock inte tillräckligt bra för jobb på måndag tror jag.

28, söndag. Vi städade upp i lägenheten, morsan kom på snabbvisit. Hela gänget med hundar skulle till Niklas och Sisi, endast morsan vågade titta in i sjukstugan. I övrigt är väl jag lite bättre idag med.

29, måndag. Inget jobb idag heller. Nu börjar det dock ge med sig så jag siktar på att vara tebax till jobbet på onsdag. På kvällen tittade vi på film.

30, tisdag. Förkylningen ger sig inte. Jag får stanna hemma resten av veckan också. Lotta och jag var och tog en promenad. Fruktansvärt jobbigt!

Mot Möllevången

Den nyligen uppsatta Mazzetti-lådan.